Miért sportoljunk?


Miért sportoljunk?

Sportolni jó! A sport nem oldja meg az élet összes problémáját, viszont biztosíthatunk vele időt és lehetőséget a hétköznapokban az optimális élmény átélésére. A sportolás segíthet, hogy megszabaduljunk legalább egy kis időre a mindennapok okozta stressztől és fásultságtól, lehetőséget adva magunknak az öröm érzet kialakulásához.

Életkorunktól függetlenül, tudományos bizonyíték van arra, hogy a sportban való részvétel javítja az egészséget és ehhez kapcsolódó gazdasági előnyökkel jár.
A rendszeres fizikai aktivitás csökkentheti számos krónikus betegség kockázatát, beleértve a szívkoszorúér-betegséget, a stroke-ot, a 2. típusú cukorbetegséget, a rákot, az elhízást, a mentális egészségi problémákat és az izom-csontrendszeri állapotokat.

A fizikai aktivitásban és a sportban való részvétel bizonyítottan hatékony és csökkenti az esélyét a
depressziónak
szorongásnak
pszichés szorongásnak
érzelmi zavarnak
frissen tartja az elmét és javítja a koncentrációt.

Ebben a témában végzett kutatások azt mutatták, hogy az alacsony és közepes mértékű fizikai aktivitás akár egyetlen edzésben is csökkentheti a szorongást.
Egy másik éves tanulmány azt a következtetést vonta le, hogy az aerob fitnesz fokozása rövid és hosszú távon kedvező hatással van a pszichológiai egészségre.
A kutatások azt is mutatják, hogy a sportban való részvétel és a látványosságok pozitív hatással vannak az egyének jólétére és boldogságára.

Az korosztály váltás mint például az általános iskolából a középiskolába, az iskolából a felsőoktatásba vagy a munkába való átmenet gyakran vezetnek ahhoz, hogy a fiatalok lemorzsolódjanak a sportból.
A fiatal nők kevésbé valószínű mint a fiatal férfiak, hogy élvezik a versenyképes sportot, mert egy nőnek több mindenről le kell mondani.

 Milyen akadályok léphetnek fel a sport kezdésénél?

– pszichológiai tényezők, mint például az önbizalom, a testkép és a fiatalok saját sporttevékenységükkel kapcsolatos felfogása.
– hozzáférés a létesítményekhez és a költségekhez
– az iskola, média, az új “kütyük” megjelenése, mind mind elveheti a fiatalság kedvét a sportolástól.

Sport idősebb korban

Az idősebb korosztály sport tevékenysége lecsökken, de az emberek szívesen folytatják ha kapnak megfelelő támogatást.

“Egyedül nem megy” szokták mondani és ez az időskori mozgási lehetőségekre fokozottan igaz. Az idős hölgyek még figyelnek egészségükre, jóga, tai-chi, úszás, séta, egyebek, de az idős urakat nehezebb megmozdítani. Az aktív mozgás elhagyása után, a férfiak nagy része ellustul és elhízik.
Ne hagyjuk, segítsünk idősebb ismerőseinknek!

 

 

Tetszett a cikk?

 

 

EgészségVilága cikkajánló

A vitaminhiány lehetséges tünetei:
Egészség, Betegségek
Ebben az összeállításban választ kapsz arra, hogy milyen vitaminok, ásványi anyagok hiányozhatnak a szervezetedből.
Alacsony szénhidráttartalmú gyümölcsök
Egészség, Egészség cikkek
Gyümölcsökre szüksége van a szervezetünknek. Sok értékes vitaminokat, antioxidánsokat és ásványi anyagokat t ...
Egészséges lúgos ételek III.rész
Életmód, Táplálkozás
Nem muszáj csak lúgos élelmiszereket fogyasztani annak érdekében, hogy lúgos pH értéket érj el.
Gyomorfekély és okai és tünetei
Egészség, Betegségek
A gyomorfekély legjellemzőbb tünete a gyomorszáj környékén észlelhető, tompa, görcsös vagy égő fájdalom.
.Pihenj egy kicsit,délutánonként!
Egészség, Betegségek
Sakkban tartja a vérnyomást a rendszeres délutáni szunyókálás
Orvosi pemetefű
Népi gyógyászat, Gyógynövények
Az orvosi pemetefüvet már mintegy 2000 éve alkalmazzák köhögés ellen, a légutak tisztítására
A leggyakoribb őszi betegségek
Egészség, Betegségek
A nyirkos, hűvös, változékony időjárás számos panaszt okoz ősszel
Székrekedés tünetei és kezelése
Egészség, Betegségek
A székrekedés általában nem önálló betegség, hanem fontos tünet, mely a bélműködés és a székürítés zav ...
Egészséges lúgos ételek I.rész
Életmód, Táplálkozás
A lúgosító diéta javítja az egészséget és segíti a komoly betegségek gyógyítását, mint például a rák.

További cikkek »

 

 

 

 

EgészségVilága cikkajánló

További cikkek »