Egészséges lúgos ételek V.rész

Egészséges lúgos ételek V.rész


Egészséges lúgos ételek V.rész

36. Kamut

kamut

Egy újabb gabonaféle a listán. A kamut valójában tartalmaz glutént, de egyedülálló gabonaféle, amit máshogy emésztünk meg, mint a többi gabonát és nem savasítja el a szervezetet. Sok vasat és fehérjét tartalmaz, így magasabb a tápanyagértéke, és segíti a pH egyensúly fenntartását is.

37. Póréhagyma

porehagyma

A póréhagymát gyakran levesekben használjuk ízesítőként. Többet kellene fogyasztanunk, mivel lúgosít és tele van jobbnál jobb tápanyagokkal. Magas a C-vitamintartalma, ami segíti az immunrendszert és így az egészségmegőrzését. Magában nem olyan jó fogyasztani, de párolva más itt említett zöldségekkel együtt nagyon egészséges és finom lesz.

38. Citrom

citrom

Meglepő lehet, hogy itt szerepel a lúgosító ételek között, hiszen az íze olyan savanyú, és azt gondolnánk, hogy savas gyümölcs. Ellenkezőleg, a lúgos hatást fejt ki a szervezetben, és igen alacsony a cukortartalma, így nem fog átbillenteni a savas kémhatás felé, mint az édesebb gyümölcsök. Emellett tisztító, méregtelenítő hatású, ráadásul magas a C-vitamintartalma is, így akár mindennap ajánlott a fogyasztása.

39. Lencse

lencse

A nem vegetáriánus emberek gyakran „lenézik” a lencsét, pedig az utóbbi időben egyre nagyobb figyelmet kap. Amellett, hogy lassan emészti meg a szervezet, rostban-, vitaminban- és ásványianyagban gazdag étel, ami lúgosítja a szervezetet. Jobb, ha te magad főzöd meg és nem konzerv változatban szerzed be.

40. Saláta

saláta

Míg sokan azt hiszik, hogy a közönséges saláta mentes a tápanyagoktól, igen jelentős a lúgosító hatása és egyeltalán nem haszontalan. Ajánlott megbarátkozni a római salátával és a többi változatával, ami szintén lúgosít és magas a tápanyagtartalma. A fő ok az mégis az, hogy a salátafélék fitonutrienseket tartalmaznak, amelyek segítik a pH egyensúly fenntartását.

41. Limabab

limabab

A limabab nagy vastartalmának köszönhetően igen népszerű a vegetáriánusok és vegánok körében.

Emellett magas a C-vitamin tartalma is.

Más jelenős hatása, hogy lúgosít és semlegesíti más savasító ételek hatását.

 

42. Lime

lime

Mint a többi citrusfélét, a lime-ot is savasnak hiszik az emberek a savanyú íze miatt. Viszont a pH értéket felfelé mozdítják el, így igen ajánlott elkezdeni a fogyasztását, ha még nem tetted. Talán egy kicsit nehéz úgy enni, mint például a narancsot, ezért inkább más ételekkel együtt ajánlott az elkészítése.

43. Köles

koles

A köles egy gluténmentes gabonaféle, és igen népszerű a gluténérzékenyek körében. Azért olyan közkedvelt, mert könnyen helyettesíthető vele a búza, akár kenyérről vagy más receptekről van szó. Ráadásul a búzával ellentétben természetes vas- és fehérjeforrás. Ez azt jelenti, hogy egészségesebb és nem savasítja el a szervezetedet sem.

44. Menta

menta

A friss menta remek választás, ha valami különleges ízt akarsz adni az ételnek, ráadásul tele van hasznos tápanyaggal és lúgosít is. Ha a különböző gyógynövényekre és fűszernövényekre gondolsz, az a legjobb, ha olyanokkal töltöd meg a szekrényt, amelyek inkább lúgosítanak és nem savasítják el a szervezetedet. Próbáld ki, hogy egy-két mentalevelet teszel a turmixba vagy a detox vízbe. Ez friss ízt és különleges aromát fog adni neki és még egészségesebb lesz tőle az ital.

45. Mungóbab

mungobab

Ismert a koleszterincsökkentő, rák- és cukorbetegség megelőző hatása.

Emellett lúgosítja a szervezetet, és kiváló egytálétel készíthető belőle.

Jó C-vitaminforrás, ami köztudottan javítja az immunrendszert.

A vegetáriánusok körében vastartalma miatt népszerű.


Folytatás: Egészséges lúgos ételek VI.résszel

Tetszett a cikk?

 

 

EgészségVilága cikkajánló

További cikkek »

 

 

 

 

EgészségVilága cikkajánló

A cukorbetegségről
Egészség, Egészség cikkek
A cukorbetegség kezelhető az étrend, a fizikai aktivitás, a gyógyszeres kezelés és a rendszeres szűrés és keze ...
Hiába próbálkozik, nem képes lefogyni?
Életmód, Fogyókúra
Közismert volt már korábban, hogy a rossz minőségű, kevés alvás és az alvászavarok az egészségre károsak
Orvosi pemetefű
Népi gyógyászat, Gyógynövények
Az orvosi pemetefüvet már mintegy 2000 éve alkalmazzák köhögés ellen, a légutak tisztítására
Retek, a közérzet javító
Egészség, Egészség cikkek
Olyan problémák kezelésében hatékony, mint a pajzsmirigy működésének szabályozása és kiváló hashajtó .
Szakértő: a mozgás erősíti a szervezet védekező mechanizmusát
Egészség, Egészség cikkek
A mozgás erősíti a szervezet védekező mechanizmusát, de szükséges mellette a vitaminpótlás is.
Citromfű
Népi gyógyászat, Gyógynövények
A citromfű egy igen népszerű, széles körben alkalmazható növény.
Csökken a gyógynövények mennyisége
Népi gyógyászat, Gyógynövények
korábban szezonálisan százezer ember is részt vett a gyűjtésben, ez mára pár tízezerre redukálódott.
Súlyos betegséget jelezhet a pókhas
Egészség, Egészség cikkek
A népnyelv általában "pókhasúnak" nevezi azokat a kisgyermekeket, akiknek a hasa feltűnően elődomborodik.
Szöszös ökörfarkkóró
Népi gyógyászat, Gyógynövények
Aranyló sárga virágai a száron alulról felfelé haladva júniustól augusztusig folyamatosan nyílnak.

További cikkek »