Szervezetünk segédanyagai, a vitaminok


Kategória:
Vitamin abc, Vitamin abc

Létrehozva:
2019-10-16 22:25:27

Cikk írója:
Joó Gábor


Szervezetünk segédanyagai, a vitaminok

A vitamin olyan szerves vegyület, amely kis mennyiségben ugyan, de nélkülözhetetlen az emberi szervezet számára, viszont kellő mennyiségben az előállítására nem mindig képes, ezért tápanyag formájában kénytelen hozzájutni.

Ha valakit megkérdeznénk, mi az ami a legjobban hiányzik a szervezetéből, szinte biztos, hogy elsőre a vitaminok jutnának eszébe. Bármi egészségügyi baja van az embereknek, nem fogja kihagyni a felsorolásból a vitaminokat. Hogy is volt ez régen?

Ették ami volt és leélték az életüket plusz vitamin nélkül.
Akkor mi is ez a vitamin-mizéria? Pár kérdés, amit pro és kontra próbálnak megmagyarázni a tudósok.
Van aki szakmai oldalról, van aki gazdasági oldalról.

 

Sok kérdés merül fel, legtöbbször ilyenek:

  • Tényleg kevesebb vitamin van a mai gyümölcsökben?
  • Valóban annyi a méreg a gyümölcsökben, hogy már a gyümölcs héját is ki kell dobni?
  • Bio a bio gyümölcs?
  • Minden vitamin egészséges ami a gyümölcsben van?
  • stb, stb.

Aki megteheti és válogathat annak mindig több a kételye, de aki nem válogatós, az továbbra se hagyja befolyásolni magát, a jó és szép gyümölcs fogyasztása jó kedvel, örömmel, csak jót tesz szervezetünknek. De ez már pszichológia.

A legfontosabb vitaminok a szervezetünkben

A szervezet növekedéséhez, fejlődéséhez szükség van a vitaminokra. Legfontosabbak a következők:

  • A vitamin
  • B vitaminok (tiamin, riboflavin, niacin, pantoténsav, biotin, B-6-vitamin, B-12-vitamin és folsav)
  • C-vitamin
  • D vitamin
  • E vitamin
  • K vitamin

Vitaminokhoz általában az ételekből jutunk. De D és K vitamint a szervezet is előállíthat. A vegetáriánus étrendet fogyasztó embereknek szükségük lehet B12-vitamin kiegészítésre.

Minden vitaminnak megvan a feladata. Ha alacsony a vitaminszint, egészségügyi problémákat okozhat. Például, ha a szervezet nem kap elég C-vitamint, anémia lehet.

Néhány vitamin segíthet megelőzni az egészségügyi problémákat. Az A-vitamin megakadályozza az éjszakai vakságot.

A megfelelő vitaminszint elérésének feltétele a kiegyensúlyozott étrend. Bizonyos esetekben azonban szükség lehet vitamin-kiegészítőkre. Ilyenkor célszerű orvoshoz fordulni, mert néhány vitamin túladagolása egészségügyi problémákat okozhat.