5 tipp az eredményes fogyásért

5 tipp az eredményes fogyásért


5 tipp az eredményes fogyásért

Látványosan lefogyni az egyik legnehezebb kihívás, hiszen az eddigi életmód megváltoztatása hatalmas akaraterőt igényel. Szerencsére azonban egyáltalán nem kell megijedned, hiszen a kívánt forma eléréséhez csupán néhány alapvető szabályra célszerű odafigyelned a mindennapokban. Íme 5 valóban működő tipp, amelyek betartásával garantáltan ledobod majd a makacs kilókat!

 1. Mozogj rendszeresen!

Heti 3-4 edzéssel már rengeteg kalóriát égethetsz, amely egyenes út a fogyáshoz. Testsúlyt leadni ugyanis csakis kalóriadeficit esetén lehet, magyarán minden nap több kalóriát szükséges elégetned, mint amennyit a táplálkozással bevittél. Sportolással pedig sokkal hamarabb érheted el a bombaformát, mintha csupán az étrendeden változtatnál.

Hogyan érheted el a leggyorsabb eredményt?

  • Intenzív sportolással. Minél jobban pörögsz edzés közben, annál több kalóriától szabadulsz meg. Persze nem szabad túlpörgetni magad, de a HIIT kardió edzésekkel vagy egyéb magas intenzitású mozgásformákkal lényegesen gyorsabban haladhatsz céljaid felé.

2. Tedd rendbe az étkezési szokásaid!

Ha fogyni szeretnél, egyáltalán nem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra a mindennapi étkezések során. Fogyókúrázók számára ugyanis a magas fehérjetartalmú, de kevés szénhidrátot tartalmazó étrendek a legideálisabb választások.

Mennyi fehérjét és szénhidrátot fogyassz naponta, ha diétás étrendet tervezel?

  • Fehérjéből 1,5-2 grammot testsúlykilogrammonként, szénhidrátból pedig az 1-2 gramm/testsúlykilogramm értéket ajánlott megcéloznod..

3. Ne vidd túlzásba az edzést és a diétát sem!

Amikor valaki kirobbanó motivációval vág bele a fogyókúrázásba, gyakran áteshet a ló másik oldalára. A túl sok edzés és a szinte koplalással felérő diéta rendkívül káros a szervezetre, hiszen a tested már néhány nap után teljesen kimerülhet. Nem beszélve az ezzel járó munkateljesítmény csökkenéséről vagy az elszántság teljes megszűnéséről.

Mi a helyes megközelítés?

  • A személyre szabott edzésterv és étrend követése. Csakis így hozhatod ki magadból a maximumot anélkül, hogy túlhajtanád magad vagy éppen kimerülnél a rosszul megválasztott étrend miatt.

4. Kérj segítséget a valódi szakértőktől!

Ha igazán profin szeretnél hozzáállni a fogyókúrához, célszerű már a legelejétől szakértő kezekre bízni a fejlődésed. Személyi edzők, táplálkozási tanácsadók és gasztroenterológusok egyaránt a segítségedre lehetnek, hogy minél gyorsabban elérhesd a hőn áhított sportos formát.

Miben segítenek a személyi edzők?

  • Edzéstervet kialakítani. Nem mindenkinek való minden gyakorlat, és persze az edzés intenzitása sem mindegy. Éppen ezért az edzők először felmérik a fizikai állapotod, majd erre alapozva építik fel a követendő edzésterved.
  • Elsajátítani a gyakorlatok szabályos végrehajtását. Legyen szó futásról, guggolásról vagy egyéb gyakorlatról, a helyes végzésükkel nemcsak eredményesebb formát teremtesz, hanem még a sérülések kockázatát is minimálisra csökkented.
  • Étrendet készíteni és iránymutatást adni. A személyi edzők pontosan ismerik azokat a bevált étrendeket, amelyeket a fogyókúrázni vagy az izomtömeget növelni vágyóknak érdemes követniük. Emellett olyan hasznos táplálékkiegészítőket ajánlhatnak, mint a zsírégető vagy a glükózamin.

Miben segítenek a táplálkozási tanácsadók, gasztroenterológusok?

  • Tökéletesen rád szabott étrendet összeállítani. A konzultációkon minden étkezési szokásod átbeszélheted a táplálkozási tanácsadókkal, akik az étrend elkészítése után sem fogják elengedni a kezed. Hiszen havi 1-2 találkozással folyamatosan finomíthatjátok az étkezési szokásaid.
  • Kiszűrni az ételallergiákat. Az ételintoleranciák megállapításával garantáltan kizárhatod az étrendedből a gyomorpanaszokat és  az emésztőrendszeri problémákat okozó ételeket. Így sokkal jobban megy az edzés, gyorsabban fogyhatsz, és még a közérzeteden is javíthatsz.

5. Maradj tudatos akkor is, ha már a kívánt eredményt látod a tükörben!

Amikor a kemény munka árán végre elérted a célként kitűzött alakot, továbbra is figyelj oda az életmódodra. Persze lazíthatsz az étrenden a szénhidrátbevitel megemelésével, de a rendszeres mozgás és az alapvetően egészséges étkezés továbbra is legyen mérvadó a mindennapokban.

Milyen hibákat követnek el sokan, miután megelégedtek a tükörben látottakkal?

  • Visszatérnek a régi étkezési szokásokhoz.
  • Újra mértéktelenül fogyasztják a telített zsírokkal teli gyorsételeket.
  • Nem biztosítják a kellő mennyiségű fehérjét.
  • Abbahagyják az edzést, de legalábbis jelentősen csökkentik a mennyiségét.
Ha eredményesen szeretnél fogyni, azaz minél gyorsabban megszabadulnál a felesleges kilóktól, érdemes heti 3-4 alkalommal sportolnod, illetve egészséges étrendet kialakítanod. A folyamatot zsírégető tabletta segítségével is felgyorsíthatod, de elsősorban a kiegyensúlyozott életmód és a szigorú önfegyelem jelenti a bombaforma felé vezető utat. Azonban soha ne vidd túlzásba a mozgást vagy a diétázást, és ha segítségre van szükséged, fordulj minél hamarabb profi személyi edzőkhöz és táplálkozási tanácsadókhoz!

Forrás: bidista.com
külső kép:pixabay.com
Tetszett a cikk?

 

 

EgészségVilága cikkajánló

Fogyasszunk főtt tojást!
Életmód, Táplálkozás
Ha még nem tettük meg, itt az ideje elkezdeni! Ha máskor nem, hát húsvétkor.
Végezd mindennap, csoda történik!
Egészség, Egészség cikkek
Le kell feküdni a fal elé, lábunkat pedig támasszuk fel a falra, és maradjunk ebben a pozícióban 10-15 percen keresztül.
A diéta lehet a fogyókúra része
Életmód, Fogyókúra
Számos fogyókúrás termék létezik. Aszerint érdemes választani, hogy mi az, ami nekünk gondot okoz a fogyókúrában.
A „Nyolcaska” gyakorlat
Életmód, Fogyókúra
Ezt a testzsír-csökkentő gyakorlatot először napi 2-4 alkalommal, folyamatosan 1 percig kell elvégezni
A vitaminhiány lehetséges tünetei:
Egészség, Betegségek
Ebben az összeállításban választ kapsz arra, hogy milyen vitaminok, ásványi anyagok hiányozhatnak a szervezetedből.
Hogyan javítsuk memóriánkat?
Egészség, Egészség cikkek
Olvass véleményeket a cikkünkben leírt módszerekről, amelyek segítségével megelőzheted a memóriavesztést.
Tüdőrák tünetei és kezelése
Egészség, Betegségek
A férfiak tüdőrákjának legalább 85%-át, a nők tüdőrákjának legkevesebb 75%-át okozza a cigaretta.
Vitaminok a terhesség alatt
Életmód, Táplálkozás
A magzat szükséglete következtében, a terhesség idején fokozódik az anya vitamin- és ásványi anyag igénye.
A kömény
Egészség, Egészség cikkek
A kömény nemcsak nagy múltra visszatekintő ízesítő a sütésben-főzésben, de Rengeteg betegség is kezelhető vele.

További cikkek »

 

 

 

 

EgészségVilága cikkajánló

További cikkek »